سهم گوگل از کاربران موتور‌‌های جستجو

سهم گوگل از کاربران موتور‌‌های جستجو بیش از 90 درصد است پس بهینه سازی سایت (سئو) برای موتور جستجو گوگل کار به صرفه تر است.

ورودی از گوگل به دو صورت ارگانیک و گوگل ادز است، برای دریافت ترافیک ارگانیک نیاز به سئو سایت است.

جستجوی ارگانیک گوگل بخش بزرگی از ترافیک تمامی سایت‌های کسب و کار‌های بزرگ است و یکی از موارد اصلی در دیجیتال مارکتینگ را می‌توان سئو نامید.

مشکل بسیاری از کسب و کار های اینترنتی عدم اعتماد کاربر به سایت است که برای رفع این مشکل نیاز به برندسازی است، سئو یکی از بهترین روش‌های برند سازی کسب و کار در اینترنت است.

دیده شدن مکرر در نتایج جستجو باعث آگاهی از وجود کسب و کار و برند شما می‌شود.

هرچه بیشتر با جستجو با سایت شما مواجه شود نسبت به سایت شما شناخت بیشتری پیدا می‌کنند و در بلند مدت به برندسازی و اعتماد منجر می شود، اگر دقت کرده باشید سایت‌هایی که بدون تبلیغات شناخته شدند به واسطه جستجو برند شدند.

سئو مقرون به صرفه است هزینه برای سئو در واقع هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت است، هنگامی که نتایج برتر گوگل را کسب می‌کنید با هزینه و تلاش کمتری می‌توانید این نتایج را حفظ کنید.

اگر سایت رقبای خود را بررسی کرده اید و آن‌ها از سئو برای جذب ترافیک استفاده می‌کنند شما هم همین الان باید سئو را شروع کنید اگر رقیبی در نتایج جستجو ندارید فرصت عالی است که به سادگی به صدر نتایج گوگل برسید.

با سئو میتوانید با هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص به جذب مشتریان خاص بپردازید، مشتریانی که شاید در فکر خرید محصول یا خدمات شما نیستند اما با هدف گذاری کلمات آن ها به مشتریان خود تبدیل کنید.

به طور مثال جامعه مشتریان هدف شما در صورت مشکل با محصولی که از رقبای شما خریداری کردند با جستجو در گوگل به دنبال جواب پرسش خود می گردند و می‌توان با تولید محتوا این دسته از مشتریان با سایت شما آشنا شوند.

وقتی سایت خود را در سایت های دیگر به صورت بنری یا در شبکه اجتماعی تبلیغ می کنید در مدت کوتاهی ترافیک بالایی جذب می‌کنید اما مداوم نیست اما اگر سایت شما در رتبه‌های بالای گوگل قرار داشته باشد می‌توانید در هر ماه ترافیک تقریبا ثابتی داشته باشید.

همین عوامل باعث می‌شود سئو از گوگل ادز، تبلیغات کلیکی و بنری در بلندمدت بسیار مقرون به صرفه تر دانست.

دیدگاهتان را بنویسید